COMPLEX PILOT TRAININGCOMPLEX PILOT TRAININGZERO TO ATPLPPL(A), CPL(A), ATP(A) LICENCEIR(A) SEP, IR(A) MEP(A), FI(A)ZERO TO ATPLIR(A) SEP, IR(A) MEP(A), FI(A)TECNAM P2010COMPLEX PILOT TRAININGPPL(A), CPL(A), ATP(A) LICENCE

Článek

Aleš Ferra z benešovského F AIRu mistrem ČR!

04.09.2013 00:00

 

Na mistrovství ČR v akrobacii kluzáků, které probíhalo pod záštitou Aeroklubu Jindřichův Hradec ve dnech 28.8. až 1.9 2013, zvítězil Aleš Ferra, mechanik a instruktor z benešovského F AIRu. Krátce po cenném vítězství s ním promlouval ing. Pavel Valenta.


Aleši, gratuluji za celý kolektiv kolegů z F AIRu a pověz nám, jak se vlastně letí pro zlatou medali?

"Je to jednoduché, zalétáte dvě povinné sestavy, letos dvě tajné, hodnotí se přesnost provedení, umístění do boxu, harmonie, a když to uděláš ze všech nejlépe, tak vyhraješ. V kategorii sportsmen nás bylo 13 soutěžících a rozhodčí vybrali mne"

Tak jednoduché to určitě nebude, trochu přípravy asi bude třeba, od kolika let létáš?


"Na letiště chodím s tátou doslova odjakživa, ale u nás už létala babička i dědeček, já jsem třetí generace v aeroklubu. Na větroni létám od 14 ti let. Začátky v aeroklubu jsou zcela standardní, zametat hangár, vyšší kvalifikace je obsluhovat naviják a jednou to muselo přijít. Začínal jsem na L 13 Blaník, jako všichni"


Takže to asi nebyl první závod, kterého ses zúčastnil?

"Ne byl to druhý, prvního mistrovství jsem se v loňském roce v Kolíně zúčastnil 2 dny po skončení akrobatického kurzu, ale ten jsem nevyhrál, byl jsem asi čtvrtý."


A co motorové létání, plachtaři nejsou vždy příznivci motorového létání.


"Já ale patřím k příznivcům, v F AIRU jsem si udělal kvalifikace UL instruktor a PPL, létám i motorovou akrobacii. Navíc jsem také vlekař. Nejraději mám TECNAM Echo Tow, ale létám i Z 142 a vlastně všechny typy, které F AIR má. (pozn. autora: asi 10 typů SEP)"

Ve své vrozené skromnosti Aleši neuvádíš, že jsi Display pilotem F AIR pro předvádění UL aerovleků a rovněž pro dvojplošník KIEBITZ B s náletem cca 500 hodin, ale pověz nám tedy své plány do budoucna.


"Vůbec nejsem skromný, chci se posadit do MDM1 FOX, v kategorii Intermediate a pak se uvidí, tak přece skromnost nevypadá."

A jak dál profesně?


"Práce instruktora u F AIRu  by mě rozhodně bavila, je kam postupovat."

Autor: Ing. Pavel Valenta