COMPLEX PILOT TRAININGCOMPLEX PILOT TRAININGTECNAM P2010ZERO TO ATPLZERO TO ATPLPPL(A), CPL(A), ATP(A) LICENCEIR(A) SEP, IR(A) MEP(A), FI(A)COMPLEX PILOT TRAININGIR(A) SEP, IR(A) MEP(A), FI(A)PPL(A), CPL(A), ATP(A) LICENCE

O společnosti

Zdá se až neuvěřitelné, jakým obrovským rozvojem Společnost F AIR za dobu svého působení prošla.

 

Z původního záměru založit firmu pro vlastní potěšení z létání vyrostla největší letecká škola ve střední Evropě. Jsme nesmírně hrdi na to, že jsme se na počátku devadesátých let stali první soukromou leteckou školou v České republice, a že jsme si své prvenství obhájili i v roce 2000, kdy jsme jako první splnili požadavky evropských Společných leteckých předpisů JAR-FCL 1 (Joint Aviation Rules) a stali se tak mezinárodní školou CZ/FTO-001.

 

Dnes umíme naučit létat člověka ve zralém věku, který chce pouze zažít a cítit nádheru třetí dimenze, stejně tak jako mladého hocha či dívku, kteří chtějí naplnit svůj sen a stát se pilotem dopravního letadla. Naše škola disponuje nejmodernější technikou a metodikou, kterou využívá k výcviku pilotů,  sborem zkušených  instruktorů a zázemím, které poskytuje vynikající podmínky nejen pro žáky ve výcviku, ale i pro piloty, kteří si k nám chodí pronajímat letadla.

 

Kromě letecké školy mezi naše hlavní produkty řadíme prodej a servis letadel, nepravidelnou aerotaxovou dopravu, pronájem letadel, akce pro firmy, leteckou reklamu a vyhlídkové lety. I v těchto oblastech se snažíme dělat vše pro to, aby se u nás zákazníci cítili jako doma. Chceme být příjemným a smysluplným místem pro poskytování všech leteckých služeb a pro trávení volného času na zemi i ve vzduchu.

 

Děkuji všem, kteří se na úspěšném rozvoji naší Společnosti podílejí - zaměstnancům, partnerům, společníkům, a především všem věrným klientům, bez kterých bychom našich cílů nikdy nedosáhli.

 

Ing. Michal Markovič
ředitel společnosti

 

 

Historie

Vraťme se o pár let zpátky na benešovské letiště. F AIR začínal v pronajatém kousku hangáru a jednoduché UNIMO buňce, nejprve s jedním kluzákem typu L-23 Blaník a jedním instruktorem, který se výuce létání věnoval pouze ve svém volném čase. Postupem času přibývala další letecká technika i zaměstnanci, a tak letecká škola mohla zahájit výuku i na motorových letadlech Cessna. Velký skok kupředu znamenalo pořízení prvního ultralehkého letounu italského výrobce Tecnam P-92 Echo. V polovině 90. let, kdy jsme zařadili do provozu novou řadu letounů typu Piper, jsme posunuli naši společnost zase o kus dále. Začali jsme se zabývat výukou profesionálních pilotů, včetně výcviku k získání kvalifikace pro přístrojové létání (IR) a vícemotorové letouny (MEP). Jako vítěz výběrového řízení jsme zahájili dlouholetou spolupráci s Fakultou dopravní ČVUT při výcviku jejich studentů v oboru Profesionální pilot. V oblasti výuky pilotů jsme získali mnoho zkušeností, díky čemuž jsme se v roce 2000 mohli stát první školou v celé střední a východní Evropě, která splnila požadavky pro certifikaci dle nových evropských mezinárodních leteckých předpisů JAR-FCL1.

 

Jak společnost rostla, původní pronajaté prostory jednoho hangáru a několika kanceláří již nestačily. V roce 2000 jsme se přestěhovali do zcela nových a větších prostor, 2 roky poté přibyla restaurace, terasa, nové učební prostory, centrální dispečink, a nakonec jsme zakoupili i hangár, ve kterém jsme v roce 1990 v pronájmu začínali.

 

Na sklonku roku 2003 společnost investovala do unikátního letového simulátoru FNPT II z kanadské společnosti Mechtronix System Inc.,  Vzhledem k velmi dobrým zkušenostem s jeho provozem jsme navíc  u stejného výrobce v roce 2008 zakoupili  další - vyšší kategorii toto moderního Hi-Tech zařízení, jako věrnou kopii dvoumotorového letadla Piper PA-34 Seneca V, překonfigurovatelné na turbovrtulové dopravní letadlo Beechcraft KING B-200. Díky tomuto simulátoru se naší škole znovu podařilo výrazným způsobem zvýšit kvalitu výcviku a přípravy pilotů na „velké dopravní létání“ a dodržet tak slib zákazníkům, že u nás jim nabízíme to nejlepší.

 

V současné době provozujeme zhruba 35 letadel, z ultralehkých zejména silné zástupce výrobce TECNAM, dále jednomotorové letouny Tecnam P92JS, Tecnam P2008JC, Tecnam P2002JF, Tecnam P2010, Cessna 150, Cessna 172, Cessna 182RG, Piper PA-28 Archer, Arrow a Warrior. Z těch větších pak Piper PA-32 Saratoga, mezi dvoumotorovými je to PA-34 Seneca a Tecnam P2006T.

 

Jsme přesvědčeni, že se nám dnes - po dvacetipěti letech naší činnosti - podařil naplnit náš hlavní slogan, tedy, že F AIR je synonymem pro létání.