COMPLEX PILOT TRAININGPPL(A), CPL(A), ATP(A) LICENCECOMPLEX PILOT TRAININGZERO TO ATPLIR(A) SEP, IR(A) MEP(A), FI(A)COMPLEX PILOT TRAININGZERO TO ATPLTECNAM P2010IR(A) SEP, IR(A) MEP(A), FI(A)PPL(A), CPL(A), ATP(A) LICENCE

P2006 T

Tecnam P2006 T

 

POPIS

P2006 T představuje nový směr ve vývoji letadel všeobecného letectví, díky aerodynamicky jemné celokovové konstrukci s využitím moderních, lehkých a ekonomických pohonných jednotek. Je naprosto ideálním řešením pro letecké školy, jak pro výcvik pilotáže, tak pro výcvik přístrojového létání na vícemotorových letounech (MEP, MEP IR). Zároveň svými výkony a ekonomikou provozu přímo konkuruje jednomotorovým, čtyřmístným,  lehkým,  turistickým a výcvikovým letounům, při neporovnatelně vyšší bezpečnosti provozu díky použití dvou pohonných jednotek. Letoun je možno provozovat dle VFR den, noc a IFR v podmínkách bez známé námrazy.

 

TECHNICKÉ PARAMETRY

Motory:

Rotax 912 S3

Výkon motorů:

2 x 100 ks

Počet pilotů:

1 – 2

Počet cestujících:

až 3

Maximální vzletová hmotnost:

1 180 kg

Maximální rychlost:

287 km/h

Cestovní rychlost:

268 km/h

Stoupavost:

6,3 m/s

Stoupavost s jedním pracujícím motorem:

1,5 m/s

Maximální dostup:

4 900 m

Maximální dolet:

1 148 km

Počet letadel ve flotile F AIR:

1

 

VÝHODY

  • dvoumotorová koncepce
  • vynikající letové vlastnosti
  • nízká pádová rychlost
  • vysoká stabilita a zároveň ovladatelnost
  • nízká hmotnost
  • nízké provozní náklady
  • provoz na Natural 95
  • hydraulicky stavitelné vrtule stálých otáček
  • snadné vypínání a spouštění motoru při výcviku
  • hornoplošník, velká vzdálenost konců vrtulových listů od země
  • malé rozměry, snadné hangárování
  • robustní konstrukce, která snese i hrubší zacházení
  • schopnost provozu z krátkých nezpevněných letišť
  • přímo řízené příďové kolo
  • robustní zatahovací podvozek
  • čtyřmístná prostorná kabina
  • vysoký komfort pro leteckou turistiku
  • vynikající výhled z kabiny
  • velmi pohodlný přístup do kabiny
  • oddělené dveře pro piloty i cestující
  • velký zavazadlový prostor
  • cestovní rychlost:   268 km/h
  • dolet:  až 1148  km  

SPECIFIKACE

Při návrhu letounu využili technici firmy Tecnam svých zkušeností a použili prověřenou technologii zpracování hliníkových materiálů a vznikla tak robustní a velmi  lehká konstrukce  trupu s vynikajícím poměrem užitečného zatížení k celkové hmotnosti.

 

Specifická pozornost byla věnována konstrukčnímu řešení kabiny tak, aby byla zajištěna požadovaná odolnost proti nárazu, kterou požadují nedávno vydané doplňky  zákonů FAA-FAR23 a EASA-CS23. Kombinací konstrukce trupu letadla, sedadel a bezpečnostních pásů chrání cestující i v případě tvrdého přistání. Tecnam P2006T vyhověl těmto náročným bezpečnostním požadavkům během dynamických testů (dosažení násobku zatížení vpřed až do 26 G), které byly  provedeny testovací laboratoří.

Křídlo je celokovové, samonosné s laminárním profilem, v torzní skříni jsou umístěny integrální palivové nádrže o objemu 2 x 100 litrů. Elektricky ovládané štěrbinové vztlakové klapky snižují pádovou rychlost pod 90 km/h a umožňují provedení strmého přiblížení a krátkého přistání. Velmi účinná křidélka umožňují  vysokou příčnou ovladatelnost. Na koncích křídla umístili konstruktéři výrazné winglety, které zlepšují aerodynamiku zvláště při letu s jedním motorem.

Plovoucí výškové kormidlo kovové konstrukce zabezpečuje vysokou podélnou stabilitu při minimálním odporu a hmotnosti.

Letoun je vybaven elektrohydraulicky zatahovacím podvozkem příďového typu. Hlavní podvozková kola jsou  odpružena olejopneumatickými tlumiči, příďové hydraulickým. Podvozek vykazuje velmi vysokou schopnost absorbovat rázy při přistání a pojíždění, a to i v nerovném terénu. Kola hlavního podvozku jsou vybavena kotoučovými hydraulickými brzdami.

Šířka kabiny 1,22 m zajišťuje posádce maximální komfort, přičemž konstruktéři nezapomněli na dostatečné místo pro nohy pasažérů na zadních sedadlech. Snadné nastupování a vystupování umožňují oddělené dveře pro přední i zadní sedadla.


PANORAMATICKÝ POHLED DO COCKPITU

     analogové přístroje                                glass cockpit

pan1           

BROŽURA

brozura P2006T

 

Oficiální F AIR video TECNAM P2006 T

 

FOTOGALERIE

 

DETAIL