PPL(A), CPL(A), ATP(A) LICENCEIR(A) SEP, IR(A) MEP(A), FI(A)IR(A) SEP, IR(A) MEP(A), FI(A)PPL(A), CPL(A), ATP(A) LICENCETECNAM P2010COMPLEX PILOT TRAININGCOMPLEX PILOT TRAININGZERO TO ATPLZERO TO ATPLCOMPLEX PILOT TRAINING

P92 JS CS/VLA

P92 JS CS/VLA

 

POPIS

Letoun je dvoumístný celokovový hornoplošník klasické koncepce s podvozkem příďového typu.


Trup:
Přední část trupu je příhradové konstrukce z části potažena plechem, zbytek laminátovou karoserií. Zadní poloskořepinová konstrukce je z hliníkové slitiny. Motorový prostor je od kabiny oddělen protipožární stěnou. V trupu je pilotní prostor se dvěmi samostatnými podélně nastavitelnými sedadly vedle sebe, zdvojeným řízením a dveřmi na obou stranách kabiny otevíraných vpřed. Za sedadly se nachází zavazadlový prostor.

 

Křídlo:
Vzpěrové s torzní skříní, ta sestává z hlavního a pomocného nosníku propojených žebry a tuhého potahu, náběžná hrana je připevněna k hlavnímu nosníku. Štěrbinové klapky jsou stejně jako křidélkav zavěšeny na pomocný nosník. Vše je vyrobeno z hliníkové slitiny. Křidélka jsou potažena syntetickou tkaninou, klapky plechem. Palivová nádrž je součástí náběžné hrany. K trupu je každá polovina křídla připevněna dvěma čepy a jednou vzpěrou.

 

Podvozek:
Je příďového uspořádání s hlavními koly odpruženými dvěmi nezávislými ocelovými nebo laminátovými pružinami a příďovým kolem odpruženým gumovými silentbloky. Na hlavní podvozek jsou použita kola 5.00 - 5. Obě kola hlavního podvozku jsou bržděná ( s možností použití parkovací brzdy ). Příďový podvozek je vybaven kolem 5.00 - 5.

 

Řízení :
Řídící plochy jsou ovládány použitím řídící páky pro křidélka, výškovkou a pedálů pro směrovku. Podélné řízení vede systémem táhel a je vybaveno vyvažovací, zároveň přitěžovací ploškou. Tato ploška je ovládána elektricky, spínačem umístěným mezi sedadly posádky , na přístrojové desce nebo hlavici řídící páky. Její polohu ukazuje indikátor na palubní desce.
Ovládání křidélek je smíšeného typu, táhly a lany. Lanový ovládací okruh je uzavřen v kabině a je spojen s párem ovládacích táhel umístěných v křídle. Vyvážených křidélek je provedeno ploškou umístěnou na levém křidélku ovladatelnou na zemi.
Ovládání směrovky je řešeno lany, její vyvážení je provedeno ploškou umístěnou na směrovce nastavitelnou na zemi.
Brzdy hlavního podvozku jsou ovládány centrálně, pákou umístěnou mezi sedadly posádky.

 

Pohonná jednotka:
Bombardier - Rotax 912 s2 ( 100HP ).
Vrtule ve standardním vybavení od výrobce Hoffman, dvoulistá pravotočivá, dřevěná, pevná.

 

Palivový systém:
Systém se skládá ze dvou nádrží, integrovaných do náběžné hrany každého křídla. Sledování hladiny paliva v nádrži je možné pomocí elektrických palivoměrů umístěných na přístrojové desce verze. Každá nádrž má kapacitu 50 litrů Nádrže jsou vybaveny uzavíracím kohoutem ovládaným v kabině. Systém je vybaven odkalovacím kalíškem umístěným na protipožární stěně a hlavním filtrem před podávacím čerpadlem. Palivový systém zahrnuje mechanické čerpadlo poháněné motorem a čerpadlo poháněné elektricky.

 

Pitot - statický systém:
Skládá se ze dvou snímačů statického tlaku vzduchu umístěných na bocích kabiny před dveřmi a snímače celkového tlaku umístěného na levé vzpěře. Vedení tlaků je zajištěno PE trubicemi.

 

Elektrický systém:
Stejnosměrný 12 V okruh se ovládá hlavním vypínačem umístěným na palubní desce. Elektřina je dodávána buď generátorem nebo akumulátorem. Kontrolní světlo dobíjení akumulátoru je umístěno na pravé straně přístrojového panelu.

 

Standardní přístrojové vybavení:
Rychloměr, Výškoměr, Variometr , Magnetický kompas, Příčný relativní sklonoměr, Otáčkoměr, Počítadlo motohodin, Tlakoměr paliva a oleje, Teploměr oleje a chladící kapaliny hlav válců, dva palivoměry, kontrola funkce generátoru, Indikátor množství paliva elektrický, A-metr, V-metr, Směrový setrvačník ( GYRO ), Umělý horizont, Indikátor podtlakové soustavy ( SUCTION ), Zatáčkoměr, Digitální hodiny, Varování pádové rychlosti, Tachometr, Indikátor teploty vnějšího vzduchu

 

Základní Radionavigační vybavení:
GMA 340 Audio Panel, GNC 225A COM/NAV, GTX 328 TDX, ELT 406 Mhz. Antény: Transponder, VHF ELT. Reproduktory, mikrofon, Push-To-Talk spínač-Pilot/Copilot, zdířky pro sluchátka.

 

Ostatní výstroj:
NAV světla na křídlech, Strobe na směrovce, přistávací reflektor.

 

TECHNICKÉ PARAMETRY

Rozpětí

8,7 m

Délka

6,4 m

Výška

2,5 m

Šířka kabiny

1,11 m

Max. rychlost

222 km/h

Cestovní 75%

200 km/h

Vne

270 km/h

Stoupání

5,9 m/sec

Pádová rychlost ( klapky )

76 Km/h

Ceiling

4572 m

Max. dolet

493 N.M.

Dráha pro vzlet

120 m

Dráha pro přistání

120 m

 

DODACÍ LHŮTA

4 - 6 měsíců od podpisu Kupní smlouvy.

 

BROŽURA

BROCHURE - P92 JS CS/VLA

 

FOTOGALERIE

 

DETAIL