IR(A) SEP, IR(A) MEP(A), FI(A)PPL(A), CPL(A), ATP(A) LICENCEIR(A) SEP, IR(A) MEP(A), FI(A)ZERO TO ATPLCOMPLEX PILOT TRAININGTECNAM P2010PPL(A), CPL(A), ATP(A) LICENCECOMPLEX PILOT TRAININGZERO TO ATPLCOMPLEX PILOT TRAINING

Soukromý pilot letounů PPL(A)

 

Získání licence soukromého pilota letounů je prvním stupněm pro ty, kteří to s létáním myslí opravdu vážně, chtějí se naučit pilotovat „dospělé“ letadlo a zároveň jej využívat nejen pro svou zábavu, ale i za účelem privátního nebo služebního cestování. V naší škole můžete plně využít výhod létání na letadlech kategorie VLA (Very Light Aircraft), které spočívají ve vysoké výkonnosti spolu s velmi příznivou cenou.

PPL je první licencí, která má téměř celosvětovou platnost, umožní jeho držiteli vykonávat funkci velícího pilota jakéhokoliv jednomotorového letounu (SEP) nasazeného na neobchodní lety za podmínek VMC. K této licenci si můžete pořídit nadstavbové kvalifikace a rozšířit tak využití licence – můžete se naučit létat např. v noci, podle přístrojů (v mraku nebo za špatné viditelnosti) nebo řídit vícemotorová letadla. PPL je zároveň prvním krokem pro ty letecké nadšence, kteří by se chtěli v budoucnu živit jako profesionální piloti.

 

VSTUPNÍ POŽADAVKY

  • Minimální věk pro zahájení výcviku je 16 let, pro získání licence  17 let.
  • Adept musí být držitelem platného zdravotního osvědčení I nebo II. třídy.

VÝCVIKOVÝ PROGRAM

 

Po splnění vstupních požadavků je možno zahájit vlastní výcvikový kurz. Ten se sestává z teoretické výuky a praktického výcviku.

  • 40 hodin teoretická výuka
  • 45 hodin praktický výcvik

Teoretická výuka

Před zahájením praktického létání musí žák získat teoretické základy zahrnující letecký zákon, všeobecné znalosti letadla, lidskou výkonnost, základy letu a komunikaci. V průběhu praktického výcviku probíhá další výuka teorie, která je zaměřena především na otázky letecké navigace, meteorologie a samozřejmě na přípravu před závěrečnou pilotní zkouškou. Teorie celkem trvá v průměru 8-10 dní, záleží na Vašich časových možnostech a samozřejmě čase, který věnujete samostudiu.

Praktický výcvik

Praktické létání obsahuje celkem 45 letových hodin. Výcvik probíhá na letounu TECNAM P-92 JS (40 hodin) certifikovaném v kategorii VLA a na simulátoru FNPT II (5 hodin). Během výcviku se naučíte bezpečně létat nejen na domácím letišti v Benešově, ale přistávat na jiná letiště, absolvujete přelet se dvěmi mezipřistáními v minimální délce 270 km a 10 hodin sólo letů pod dohledem. Na konci výcviku budete mít takové znalosti a schopnosti, že můžete létat i na velká mezinárodní letiště, a pokud vládnete leteckou angličtinou, dokážete se s letadlem pohybovat i v zahraničí.

 

Délka praktické výuky se dá nejlépe vyjádřit počtem cca 20 tzv. letových dnů. Letový den znamená pro klienta den, kdy nás může navštívit na dobu 3-4 hodin (předletová příprava, 1-3 hodiny letu, poletový rozbor) a kdy jsou vyhovující meteorologické podmínky. Při velmi intenzivní docházce je možné výcvik absolvovat za měsíc, průměrná délka kurzu je nejčastěji kolem 4-6 měsíců.

 

PRAKTICKÝ VÝCVIK NA MODERNÍCH STROJÍCH

 

Již od začátku roku 2014 máte možnost létat PPL(A) se zcela novými letouny TECNAM P2008JC od továrního výrobce TECNAM, které ve své třídě daleko předčí stávající modely jako jsou Cessna C150 a Cessna C152.

 

Těmito moderními stroji TECNAM P2008JC vybavila své výcvikové centrum také renomovaná letecká společnost Air France. Ve své flotile jich má již 12 kusů.

 

 

ZKOUŠKY

Teoretické zkoušky

Žák může vykonat zkoušku z teoretických znalostí již v době trvání praktického výcviku. Tato zkouška se provádí formou písemných testů z devíti předmětů na Úřadě pro civilní letectví v Praze. Každý test musí být proveden s minimálně 75% úspěšností během 12 měsíců.

Praktické zkoušky

Po úspěšném vykonání teoretické zkoušky a ukončení výcviku žák absolvuje praktickou zkoušku z letových dovedností v délce cca 1,5 hodiny letu. Ta se skládá z techniky pilotáže letadla a z navigačního traťového letu. Po složení zkoušky obdrží žák licenci Soukromého pilota letounů s mezinárodní platností.

 

ZÁPOČTY Z PŘEDCHOZÍ PRAXE

 

Pro držitele platné licence na vrtulníky, ultralighty s pevnými křídly a aerodynamickým řízením ve všech třech osách, dále pro kluzáky, motorizované nebo motorové kluzáky, může být započítáno 10 % jejich celkové letové doby ve funkci velícího pilota takového letadla, nejvýše však 10 hodin, do celkového počtu letových hodin k získání PPL(A). Minimální počet hodin letového výcviku  tak může být těmto žákům snížen až na 20 hodin výcviku s instruktorem a 10 hodin sólo letů.

 

CENA KURZU

 

Pro cenovou kalkulaci nás prosíme kontaktujte na e-mailu training@f-air.cz. Děkujeme.

 

OBJEDNÁNÍ KURZU NEBO NEZÁVAZNÝ DOTAZ

 

F AIR TRAINING

nabídky a kalkulace výcviků

tel.: +420 725 502 551

e-mail: training@f-air.cz